Ervaar het maar

Een Aresz awareness training Crisis Management, niet zo heel lang geleden. Veel tijd in de voorbereiding gestoken: een rollenspel, interventies dmv videomontage, publiek dat meedoet. En dat allemaal tegelijk. Want Custom made. Los het maar op, beste klant!

Vanuit de overtuiging dat dit de manier is om betrokkenen duidelijk te maken dat Continuity- en Crisis Management alles behalve een map in de kast is. Vanuit de overtuiging ook dat je dit op een buitengewoon boeiende manier over het voetlicht kan brengen. Moet laten ervaren.

Ook deze keer weer prachtig om te zien hoe deelnemers worden geraakt door de situatie. Zichtbaar beseffen wat de impact van social media kan zijn. Beseffen dat ze daarmee in hun organisatie nog aan het begin staan, maar door er te zijn wel de eerste stap hebben gezet. En duidelijk laten weten het te waarderen dit mee te kunnen maken.

Wijzelf zagen nog genoeg punten om te verbeteren. Issues overigens, die niet waarneembaar voor de deelnemers waren. Maar het kan altijd beter. Want hoe meer controle over de details, hoe minder de buitenwacht het merkt wanneer er iets mis dreigt te gaan. Wat dat betreft lijkt het net een crisis.