#404
OEPS
Je bent naar een pagina gestuurd die niet (of niet meer) bestaat.
Foutje van ons. Kan gebeuren.
Onze blog
In het tijdperk van groot, groter, grootst lijkt het alsmaar verleidelijker om beloftes van succes te verkopen. Wanneer de realiteit de droom inhaalt, spatten beloftes als zeepbellen uiteen en vraagt men zich af waar de beloofde gouden bergen zijn gebleven. Dit artikel gaat in op de noodzaak voor verwachtingsmanagement, gepaard met een drietal proactieve tactieken die jou helpen dit in praktijk te brengen. Verwacht maar niet te veel.
Verandering komt niet vanzelf: adoptie is geen garantie, en absorptie kent zijn grenzen. In project- en portfoliomanagement wordt vaak aangenomen dat het afleveren van een oplossing — een systeem, een proces, een werkwijze — voldoende is voor succes. Maar wanneer wordt een oplossing echt onderdeel van het dagelijks werk?
Wie ‘A’ zegt, moet ‘B’ zeggen, niet? Op papier is het eenvoudig om de stekker te trekken uit een project dat niet naar verwachting loopt, maar de mens is akelig gevoelig voor de ‘gezonken kosten’ die hiermee gepaard gaan. In dit artikel worden enkele exit-tactieken toegelicht die helpen om woekerende projecten tijdig te beëindigen.
Wanneer meerderen belang hebben bij de resultaten van een op te leveren project, groeit de noodzaak voor governance. Wie stuurt, wie beslist en wie is in hemelsnaam waarvoor verantwoordelijk? In vier niveaus wordt een overzicht geschetst.